500 πολύτεκνοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στην ανεργία το 2020

Β. Θεοτοκάτος: 500 πολύτεκνοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στην ανεργία το 2020

Τις τελευταίες ημέρες του 2019 το υπουργείο Παιδείας προχωρεί εσπευσμένα σε προσλήψεις περισσότερων από 5.000 εκπαιδευτικών, αφού την τελευταία δεκαετία έγιναν ελάχιστες και τα κενά είναι μεγάλα. Όσοι φιλοδοξούσαν να γίνουν εκπαιδευτικοί είχαν μόνο μία επιλογή: Να γίνουν ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές, με μειωμένα δικαιώματα έναντι των μονίμων εκπαιδευτικών συναδέλφων τους. Μέχρι τώρα, στον πίνακα των αναπληρωτών προτάσσονταν οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, αφού το μέτρο αυτό δεν είχε ιδιαίτερο δημοσιονομικό κόστος για το κράτος, ενώ παράλληλα ήταν η ελάχιστη συνεισφορά του κράτους στην κατεύθυνση της καταπολέμησης του ογκούμενου δημογραφικού προβλήματος, που έχει πάρει διαστάσεις χιονοστιβάδας, με τη διαφορά γεννήσεων – θανάτων να διευρύνεται συνεχώς. Παραδόξως, το υπουργείο Παιδείας επιλέγει να εφαρμόσει τον «νόμο Γαβρόγλου», που εφαρμόζει μια εντελώς αντιοικογενειακή και αντιπολυτεκνική μοριοδότηση. Η απόκτηση ενός μεταπτυχιακού διπλώματος είναι πολλαπλάσια σημαντικότερη από την απόκτηση τεσσάρων παιδιών, όταν τέσσερα παιδιά μπορεί να κρατήσουν ανοιχτό ένα δημοτικό σχολείο σε μια ακριτική περιοχή. Όταν, σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 9 Δεκεμβρίου 2019 (πριν από τρεις εβδομάδες) αποφασίστηκε το κλείσιμο 23 σχολείων σε 19 δήμους της Αττικής (14 νηπιαγωγεία και 9 δημοτικά), από τη Βούλα και τον Μαραθώνα μέχρι τον Γέρακα και τα Μέγαρα! Όταν την περίοδο 2009 – 2014 έκλεισαν 1.705 σχολικές μονάδες, 796 δημοτικά, 509 νηπιαγωγεία, ενώ τα υπόλοιπα ήταν γυμνάσια και λύκεια, το υπουργείο Παιδείας κλείνει τα μάτια μπροστά στην αδικία έναντι των πολυτέκνων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και, εν γνώσει του, τους στέλνει στην ανεργία! Πόσοι είναι; 600 άτομα στους περίπου 30.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς! Δηλαδή, ποσοστό 0,02%! Το επιχείρημα του υπουργείου, σύμφωνα με το οποίο «είναι επείγον να γίνουν προσλήψεις, δεν προλαβαίνουμε να αλλάξουμε τον νόμο», είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Τόσο απλά. Η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος, ήδη από τον Ιούλιο, έχει επισημάνει με επιστολή της το θέμα στην κ. υπουργό. Πριν από δύο εβδομάδες η ΑΣΠΕ απέστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό και στην υπουργό Παιδείας, ζητώντας το προφανές: Να εφαρμόσει τον νόμο που προβλέπει πως το 15% των θέσεων στο Δημόσιο σε κάθε προκήρυξη αφορά την ειδική κατηγορία των πολυτέκνων. Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει ότι: Ποσοστό 15% στο σύνολο των προκηρυσσόμενων θέσεων τακτικού προσωπικού των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατά περιφερειακή ενότητα, φορέα και κλάδο ή ειδικότητα καλύπτεται από πολύτεκνους και τέκνα πολυτέκνων (παρ. 6 άρθρο 14 του ν. 2190/1994, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 10 του άρθρου 1 του ν. 2527/1997 και αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3260/2004, την υποπερίπτωση δ1 της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 3454/2006 και την υποπερίπτωση 6β., παρ.1 του άρθρου 25 του ν. 4440/2016), εφόσον υπάρχουν και κατέχουν τα γενικά και απαιτούμενα προσόντα που επιτρέπουν την εγγραφή τους σε πίνακα κατάταξης και συνυποβάλουν με την αίτησή τους τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Επομένως, ας εφαρμόσει τον «νόμο Γαβρόγλου» το υπουργείο Παιδείας, αφού αυτόν θέλει και τον θεωρεί δίκαιο (που δεν είναι), αλλά αυτήν τη στιγμή το ζητούμενο είναι αν οι προσλήψεις στην παιδεία από το 2020 και στο εξής θα ακολουθήσουν τη νομιμότητα και θα εφαρμόσουν την παραπάνω διάταξη για την ειδική κατηγορία πολυτέκνων σε ποσοστό 15% στο σύνολο της προκήρυξης και κατά κλάδο ή ειδικότητα. Είναι τόσο απλό, τόσο προφανές και τόσο άμεσα εφαρμόσιμο στην προκήρυξη που θα εκδώσει ο ΑΣΕΠ. Ας δείξει έμπρακτα η κυβέρνηση ότι τηρεί το Σύνταγμα, που προβλέπει την ειδική μέριμνα για τις πολύτεκνες οικογένειες, ας τηρήσει τη νομιμότητα, εφαρμόζοντας έναν ισχύοντα νόμο, και ας αλλάξει με πρώτη ευκαιρία την άδικη και λανθασμένη μοριοδότηση του «νόμου Γαβρόγλου». Η κυβέρνηση οφείλει να θυμηθεί τις προεκλογικές της εξαγγελίες και να μη μετατρέψει το 2020 σε έτος οριστικής καταδίκης για τις 600 πολύτεκνες οικογένειες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η ώρα είναι τώρα! ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Σχολιάστε