Δελτίο Τύπου για διόρθωση της απόφασης τοποθέτησης των εκπαιδευτικών

Με την πρόσφατη Υπουργική Απόφαση του ΥΠΑΙΘ (ΦΕΚ 3344/Β/10-8-2020) καταργήθηκαν τα κοινωνικά κριτήρια για την τοποθέτηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ορίζοντας ότι θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά βάσει της σειράς τους στον πίνακα εκπαιδευτικών, αιφνιδιαστικά, λίγες εβδομάδες πριν την τοποθέτησή τους.

Αφενός μεν το Σύνταγμα στο άρθρο 21 προβλέπει ειδική μέριμνα του Κράτους για τους αναπήρους και τους πολύτεκνους, επομένως το Υπουργείο όφειλε να λάβει υπόψη του τουλάχιστον τις ειδικές αυτές κατηγορίες εκπαιδευτικών.

Αφετέρου, η απόφαση αυτή πλήττει τις οικογένειες που έχουν παιδιά και μάλιστα, όσο περισσότερα παιδιά έχουν τόσο περισσότερο πλήττονται. Σε μια περίοδο που συντελείται δημογραφική κατάρρευση στη χώρα (η διαφορά θανάτων – γεννήσεων ως 1/6/2020 ήταν σχεδόν 23.000 και αναμένεται να περάσει τις 50.000 στο τέλος του έτους) είναι απαράδεκτο να μην λαμβάνεται υπόψη το πλήθος των παιδιών στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών.

Ως τώρα, για την τοποθέτηση  τους δινόταν έντυπο  στο οποίο δήλωναν:

1) τα κοινωνικά κριτήρια (πχ ύπαρξη παιδιών, αναπηρία),

2) εντοπιότητα στο Δήμο

3) συνυπηρέτηση συζύγων

τα οποία είναι καίριας σημασίας κριτήρια για να μην διαλύονται οι οικογένειες και να μην αυξάνει κάθετα και αναίτια το κόστος ζωής τους.

Τι θα συμβεί αν υιοθετηθεί η νέα απόφαση, ειδικά στις περιφέρειες που περιλαμβάνουν πολλά διαφορετικά και με τεράστιες αποστάσεις μεταξύ τους νησιά όπως π.χ. οι περιφέρειες των Κυκλάδων, των Δωδεκανήσων και της Β΄ Πειραιά; Είτε θα διαλυθούν οικογένειες, είτε δεν θα μπορέσουν να αποδεχθούν το διορισμό οι εκπαιδευτικοί!

Δείτε τι θα συμβεί: Ο Χ αναπληρωτής, είναι μόνιμος κάτοικος Λέρου με 2 ή 3 ή 4 παιδιά που φοιτούν σε σχολείο της Λέρου. Προσλαμβάνεται στη Δ Δωδεκανήσου που περιλαμβάνει πολλά νησιά. Δηλώνει πρώτα τη Λέρο που έχει σχολείο με κενό, λόγω παιδιών και εντοπιότητας. Όμως ο Ψ αναπληρωτής από Αθήνα που τοποθετήθηκε  και αυτός στη Δ Δωδεκανήσου – γιατί είναι δύσκολο να τοποθετηθεί στη περιφέρεια της Αττικής – δηλώνει και  εκείνος τη  Λέρο ως πρώτη επιλογή και παίρνει τη θέση διότι βρίσκεται λίγες θέσεις πιο πάνω από τον Χ στον πίνακα. Έτσι ο Χ αναγκάζεται να πάρει την οικογένειά του και να πάει σε άλλο νησί πχ Χάλκη ή Τήλο, να αλλάξουν σπίτι και σχολείο τα παιδιά μόνο για 9 μήνες και μετά να ξαναγυρίσουν περιμένοντας ποιο νησί τους επιφυλάσσει η επόμενη χρονιά αφού το υπουργείο αποφάσισε να μην λαμβάνονται υπόψη τα κοινωνικά κριτήρια στις τοποθετήσεις… Αν μπορεί ο άλλος / η άλλη σύζυγος να ακολουθήσει και δεν διαλυθεί η οικογένεια. Και όλα αυτά επειδή η μητέρα ή ο πατέρας τους είχε διαφορά π.χ. 0,004 μορίων από τον προηγούμενο υποψήφιο! Τέτοια προβλήματα θα δημιουργηθούν σε πολλές οικογένειες που διαμένουν σε νησιά φέτος (δείτε πώς κατανέμονται οι περιφέρειες εκπαίδευσης στα νησιά για να καταλάβετε το πρόβλημα). Και αν μάλιστα οι οικογένειες αυτές είναι πολύτεκνες, φεύγοντας από ένα νησί για να πάνε σε άλλο, μπορεί και να κλείσουν τμήματα στα σχολεία του νησιού από το οποίο αναγκάζονται να φύγουν, διότι η ύπαρξη τμημάτων στα νησιά κρίνεται πολλές φορές στον έναν μαθητή.

Αυτό το μέτρο λοιπόν που αποσκοπεί; Το Υπουργείο Παιδείας έχει υποχρέωση να απαντήσει. Η πολιτική στήριξης της οικογένειας είναι υποχρέωση κάθε Υπουργείου, συμπεριλαμβανομένου του Υπουργείου Παιδείας, και επομένως επιβάλλεται η άμεση διόρθωση της απόφασης ώστε να είναι Συνταγματικά συμβατή, κοινωνικά δίκαιη και να μην διαταράσσει αναίτια την οικογενειακή ζωή των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

 

 Από το Γραφείο Τύπου της ΑΣΠΕ

Σχολιάστε

nineteen − fifteen =